Nasa otkrila prvu moguću PLANETU sličnu Zemlji izvan naše galaksije?

Naučnici su možda otkrili prve znake planete koja prolazi kroz zvijezdu izvan Mliječnog puta, što bi mogla biti prva planeta koja je ikada otkrivena van naše galaksije.

"Moguća egzoplaneta je otkrivena u galaksiji Vrtlog -- spiralnoj galaksiji Mesije 51 (M51) -- od strane NASA-ine rendgenske opservatorije Chandra", saopštila je NASA u saopštenju za javnost u ponedeljak, a javlja CNN.

Egzoplaneta je planeta izvan našeg Sunčevog sistema koja normalno kruži oko neke zvijezde, osim oko Sunca u našoj galaksiji. Do sada su sve druge egzoplanete pronađene u Mliječnom putu, a većina ih je pronađena na manje od 3.000 svjetlosnih godina od Zemlje.

Ova novootkrivena moguća egzoplaneta u galaksiji "Vrtlog" bila bi udaljena oko 28 miliona svjetlosnih godina - hiljadama puta dalja od onih u Mliječnom putu.

"Pokušavamo da otvorimo potpuno novu oblast za pronalaženje drugih svjetova, tražeći kandidate za planete na talasnim dužinama rendgenskih zraka, i strategiju koja omogućava njihovo otkrivanje u drugim galaksijama", kaže Rosanne Di Stefano, predavač i instruktor astronomije u Centru za astrofiziku na Harvard Univerzitetu, koji je vodio ovu studiju, navodi se u saopštenju.

Ipak, istraživači će morati još dugo da čekaju da potvrde da li su otkrili ekstragalaktičku egzoplanetu. Zbog svoje velike orbite, potencijalna planeta ne bi prešla ispred binarnog partnera još 70 godina, što znači da bi mogle proći decenije dok se ne potvrdi zapažanje.

Izvor i foto: Kolektiv. Me