U Crnoj Gori je u potpunosti razvijen program obrazovanja za održivi razvoj, ali država dodatno finansijski ne podržava projekte u toj oblasti, pokazao je izvještaj Juridisi /Eurydice/ mreže.
Iz Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija (MPNI) kazali su da je, na osnovu preporuke Savjeta Evropske unije iz juna 2022. o učenju za zelenu tranziciju i održivi razvoj, Juridisi mreža izradila detaljan izvještaj koji analizira ključne elemente učenja za održivost u evropskim školama."Cilj ove preporuke je da sve države članice pojačaju napore u obrazovanju, kako bi učenici dobili kvalitetno i inkluzivno obrazovanje o temama kao što su održivost, klimatske promjene, zaštita životne sredine i biodiverzitet, uzimajući u obzir ekološke, socijalne i ekonomske aspekte”, kaže se u saopštenju.Izvještaj, kako se dodaje, obuhvata analizu nacionalnih nastavnih planova i programa u 39 obrazovnih sistema širom Evrope, ispitujući kako se održivost integriše u obrazovni proces.“Rezultati pokazuju da sve zemlje uključuju temu održivosti u svoje kurikulume, pri čemu većina koristi međupredmetni pristup”, kaže se u saopštenju.Najvažniji nalazi izvještaja pokazuju da većina evropskih obrazovnih sistema obuhvata ključne kompetencije za održivost, iako se “pismenost o budućnosti” pominje u samo 23 sistema.Izvještaj pokazuje i da samo polovina obrazovnih sistema ima obavezne sadržaje u vezi sa održivosti u programima inicijalnog obrazovanja nastavnika.“Desetak obrazovnih sistema je ugradilo kompetencije vezane za održivost u opšte ili specifične okvire kompetencija za nastavnike”, navodi se u nalazima izvještaja.
Izvor: MINA
Foto: Ministrastvo prosvjete nauke i inovacija