Nakon decenija tranzicije neophodno je u našem školstvu posvetiti više pažnje nastavi o devedesetim godinama prošlog vijeka, smatraju u Centru za građansko obrazovanje (CGO).
Savjetnik CGO-a Miloš Vukanović, kao glavni razlog za to potencira činjenicu da ti događaji i danas opterećuju naše društvo, ipak naglašava da je tretman bliske prošlosti kod nas bolji nego u regionu.
“Da se prenesu osnovne poruke o štetnosti uzroka i posljedica toga rata objašnjenje ratnih zločina, nacionalizma i propagade, i nekih površnih ideologija, koje su uvele Crnu Goru i cijeli region u taj sukob”, kaže Vukanović.
Kao jedan od razlog nemotivisanosti nastavnika za predavanja o periodu 90-ih, Vukanović navodi to što ne postoji podrška državnih institucija, a ukoliko dođe do nekih poteškoća i dilema, sistem često staje na stranu učenika, a ne profesora.
“Prije svega je potrebno da se vrati autoritet profesora, da oni imaju pravo i da samo oni mogu prezentovati ove teme i da zvanični pristup obrazovanju ima primat u odnosu na nezvaničan izvor njihovih informacija.” Profesor istorije Lazar Aranitović zapaža nedostatke u udžbenicima.
Problematizuje i period školske godine u kojem se govori o toj temi: “Smatram da se ti tekstovi trebaju proširiti i dati jednu širu sliku u udžbeniku za deveti razred osnovne skole i četvrti razred gimnazije, tema je zastupljena kroz jednu naslovnu jedinicu. Pred kraj školske godine učenici znaju da budu demotivisani, jer razmišljaju o nekim narednim koracima u svom školovanju o prijemnim i maturskim ispitima.”
Izvor:Rtcg