Naučnici upozoravaju: Samoća je opasna po cijeli organizam

Istraživači sa Univerziteta u Čikagu ustanovili su da samoća može da izazove imunu deficijenciju, kao i brojne ozbiljne poremećaje. Samoća ne utiče samo na psihu već i na cijelio organizam, tvrde američki naučnici, a najnovija studija otkriva da samoća naše tijelo može da dovede u smrtnu opasnost.

Istraživači sa Univerziteta u Čikagu ustanovili su da samoća može da izazove imunu deficijenciju, kao i brojne ozbiljne poremećaje. Da bi razumijeli posljedice izolacije na ljudski organizam, naučnici su podvrgli grupu muškaraca i žena, starijih od 50 godina, nizu testova.

Među učesnicima eksperimenta je bilo i onih koji su se osjećali "veoma usamljeno", dok su drugi smatrali da su okruženi porodicom i prijateljima.

Misterija je riješena na polju genetike - istraživači su, kod osoba koje pate od izolovanosti, uočili da s pojedini geni (vezani za imunološki sistem) znatno aktivniji.

Ova pretjerana aktivnost nepovoljno utiče na funkcionisanje imunog sistema, čime se pospiješuju inflamatorni procesi koji mogu da prouzrokuju razne, a prije svega, kardiovaskularne patologije - drugim riječima, po osobu učine značajno podložnijom oboljevanju od ozbiljnih imunoloških i kardiovaskularnih stanja, od kojih nega mogu biti i preteća po život.

Stručnjaci su iz toga zaključili da loš rad imunog sistema može da dovede do povlačenja u sebe. Samim time može se zaključiti da proces ide u oba smjera - samoća dovodi do somatskog oboljevanja, ali i loš imunološki sistem "odvlači" u samoću.

Izvor i foto:Kolektiv.me